مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 15:502021-12-03اقتصادي

رشد تیراژ و خروج خودروسازان از زیان در گرو اصلاح قیمت انواع خودروهای داخلی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرخودرو٬ عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن تاکید بر لزوم حمایت از خودروسازان و رفع موانع تولید در خصوص نتایج شیوه فعلی قیمت گذاری خودرو و تاثیر اصلاح قیمت ها بر صنعت و بازار خودرو و چگونگی آن توضیح داد.

امیرحسن کاکایی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته، حاکمیت هیچ حمایتی از دو خودروساز اصلی کشور نداشته بلکه بهره کشی از صنعت خودروی کشور بدون توجه به فرآیندها و همچنین دستوراتی مبنی بر عدم کاهش تولید و در نتیجه تولید همراه با زیان طی دو سال اخیر اتفاق افتاده است، اظهار داشت: اخذ تعرفه به معنای حمایت از خودروسازان نیست، زیرا علاوه بر مالیات، تعرفه بابت واردات قطعات نیز از خودروسازان اخذ می شود.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر مانع زدایی از تولید و پشتیبانی از صنایع گفت: در واقعیت حمایت و مانع زدایی از صنعت عملیاتی نشده، ضمن اینکه مشکلات گمرکی در مرزها و مشکلات بانکی نیز همچنان وجود دارد.

ارائه تسهیلات بانکی به صنعت خودرو در سال ‎های اخیر نیز در قالب تسهیلات تجاری و با بهره بالا بوده و نه ارائه وام با بهره پایین صنعتی.

به عنوان مثال ارائه تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی با هدف تحریک بازار در حدود چهار سال گذشته، در نهایت به افزایش بدهی خودروسازان انجامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد تیراژ و خروج خودروسازان از زیان در گرو اصلاح قیمت انواع خودروهای داخلی است

رشد تیراژ و خروج خودروسازان از زیان در گرو اصلاح قیمت انواع خودروهای داخلی است