مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 09:152021-12-02سياسي

روایتی تلخ از محل شهادت میرزا کوچک جنگلی در ماسال


با فرارسیدن یکصدمین سالروز شهادت مجاهد آزادی خواه گیلانی میرزاکوچک جنگلی به جاست یادی کنیم از وعده هایی که سالیان سال خبر از ساخت یادمان درخور شان میرزا در مقتل شریفش می داد اما هیچگاه به آن عمل نشد یادمانی که نیازمند حمایت های استانی و حتی کشوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ماسال، میرزایونس استادسرایی ملقب به میرزاکوچک جنگلی مبارز آزادیخواه گیلانی بود که در دوران مشروطه و در مقابل هجوم و تعارض دشمنان خارجی همچون روس و انگلیس چنان دژی محکم ایستادگی کرد و زیر بار قزاق های سردار سپه هم نرفت زمانی که انگلیس جنوب ایران را تصرف کرده بود و روس هم تا تبریز و زنجان و پایین تر فتح کرده بود روحانی دلاوری به نام میرزا کوچک اجازه تعدی به خاک گیلان را به آن ها نداد و چنان ایستادگی کرد که نام جنگلی های گیلان همچون فرشته مرگی بر تارک اجنبی ها نقش بست.

میرزا در گیلان فقط یک مبارز نبود، میرزا تمام آرزوهای یک ملت بود تمام امید این مردم به صورتی که مرد و زن در رسای این مرد بزرگ شعرها سروده اند و خاطرات بسیار دارند.

  میرزا فقط یک مبارز نظامی یا سیاسی نبود در همان روزهای مبارزه به فکر اندیشه و فرهنگ مردم بود و روزنامه جنگل را افتتاح کرد این حرکت فرهنگی نهضت جنگل در نوع خود بی بدیل است که مبارزی این چنین همه جانبه به فکر مردم خود باشد اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی تلخ از محل شهادت میرزا کوچک جنگلی در ماسال

روایتی تلخ از محل شهادت میرزا کوچک جنگلی در ماسال