مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 16:002021-11-30پزشكي

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت نارنجی و زرد / سه شنبه 9 آذر 1400


طبق گزارش وزارت بهداشت در روز سه شنبه 9 آذر 1400، اکنون 22 شهر در وضعیت نارنجی، 207 شهر در وضعیت زرد و 219 شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وصعیت قرمز کرونایی به سر نمی برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ تمامی استان ها از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده اند، اما با توجه به این که وضعیت موجود ناپایدار و خطر سویه جدید و مسری تر این ویروس پررنگ شده است، توجه مردم به شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش ضرورت دارد.

مدیریت و کنترل کرونا در ایران به مدد سرعت بخشی به روند واکسیناسیون، تدابیر بهداشتی و محدودیت ها، اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد، اما شیوع سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون که از آفریقای جنوبی برخاسته، می تواند دستاوردها را کم اثر کند و خستگی را به تن کادر درمان باقی بگذارد.

در اومیکرون که سرعت سرایت پذیری آن 500 برابر سویه های قبلی کروناست.

50 جهش گزارش شده که 30 مورد آن کلیدی است و سرایت پذیری بالایی دارد و به همین خاطر توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است.

کارشناسان می گویند که مقابله با اومیکرون بستگی به رفتار ما در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارد و با توجه به ویژگی آن که واکسن گریز است، توجه و پرداختن به موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات و شست وشوی دستها یا استفاده از مواد ضدعفونی کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت نارنجی و زرد / سه شنبه 9 آذر 1400

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت نارنجی و زرد / سه شنبه 9 آذر 1400