مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:302021-11-30بين الملل

مسکو: اقدامات ما در مرزهای اوکراین دفاعی است/ ناتو مسئول تخریب روابط


وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ناتو خود مسئول قطع شدن روابطش با مسکو است و همچنین یادآور شد که کریمه بخشی از خاک روسیه است و فعالیت های مسکو در مرزهای اوکراین، - به نقل از ریانووستی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در پاسخ به ادعاهای مطرح شده ناتو درباره روابطش با روسیه، اعلام کرد که مسکو هیچ اقدامی در راستای بدتر کردن روابط با ناتو انجام نداده است و مسئولیت کامل وخامت روابط در این باره متوجه این سازمان است.

در بیانیه وزارت خانه مذکور آمده است: روسیه هیچ کاری برای بدتر کردن روابط با ناتو انجام نداد و تقصیر وخامت روابط به طور کامل متوجه خود ناتو است.

این مسئله به عهده این سازمان است تا ابتکار عمل برای احیای روابط را به دست گرفته و راه هایی برای خروج از وضعیت پرتنش کنونی بیابد.

وزارت خارجه روسیه همچنین در ادامه و با اشاره به تحریکات ناتو در مرزهای این کشور، اعلام کرد: ناتو با فرستادن کشتی های جنگی و هواپیماها به مناطق نزدیک مرزهای روسیه، عمدا در حال آزمایش قدرت ما است و تلاش می کند تا روسیه را مجبور به واکنش کند.

در عین حال، اقدامات واکنشی ما کافی، متناسب و محدود است.

وزارت خارجه روسیه همچنین با یادآوری قانونی بودن حضور نظامیان روسیه در شبه جزیره کریمه و رد اظهارات کشورهای عضو ناتو در مورد افزایش حضور نظامی مسکو در اوکرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: اقدامات ما در مرزهای اوکراین دفاعی است/ ناتو مسئول تخریب روابط

مسکو: اقدامات ما در مرزهای اوکراین دفاعی است/ ناتو مسئول تخریب روابط