مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:452021-11-30اقتصادي

با لیسانس و فوق لیسانس لباس کارگری می پوشید؟


مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به کمبود کارگر به ویژه در شهرک های صنعتی استان، گفت: موضوع این است که فارغ التحصیلانی که زمانی برای تحصیل صرف کرده اند تمایلی به کار کردن به عنوان کارگر ساده ندارند.

- ابراهیم شادمهر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اشتغال فارغ التحصیلان، مشکل اصلی اشتغال کشور است، گفت: باید برنامه ریزی کلانی برای این موضوع صورت بگیرد زیرا تعداد خروجی های رشته های مختلف دانشگاهی با تعداد تقاضا از سوی بنگاه های اقتصادی و کسب و کارها منطبق نیست به عنوان مثال در رشته های علوم انسانی خروجی اصلا تناسب ندارد.

وی افزود: این در حالی است که در استان فرصت کار به عنوان کارگر ساده در کارخانه ها فراهم است و اگر فارغ التحصیلی در صورت نیافتن شغل تمایل به کار در خطوط تولید را داشته باشد در جای جای استان و شهرک های صنعتی شرایط کار برایشان فراهم است.

شادمهر با اشاره به کمبود کارگر به ویژه در شهرک های صنعتی استان، گفت: موضوع این است که فارغ التحصیلانی که زمانی برای تحصیل صرف کرده اند تمایلی به کار کردن به عنوان کارگر ساده ندارند.

وی ادامه داد: تمایل نیروی کار، حتی نیرو با کف تحصیلات و دیپلمه به سمت کار نیست زیرا فکر می کنند از لحاظ مالی تامین نمی شوند؛ در صورتی که تمام واحد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با لیسانس و فوق لیسانس لباس کارگری می پوشید؟

با لیسانس و فوق لیسانس لباس کارگری می پوشید؟