مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 19:452021-11-29سياسي

تبارشناسی مخالفان نهضت جنگل از دنیای حقیقی تا فضای مجازی


نشست بررسی و واکاوی جنبش جنگل با محوریت «تاملاتی بر اتهام تجزیه طلبی میرزا کوچک خان» و «تبارشناسی سیاسی مخالفان با میرزا و نهضت جنگل» برگزار شد.

- ایسنا/گیلان نشست بررسی و واکاوی جنبش جنگل با محوریت تاملاتی بر اتهام تجزیه طلبی میرزا کوچک خان و تبارشناسی سیاسی مخالفان با میرزا و نهضت جنگل برگزار شد.

عباس نعیمی جورشری در نشست بررسی و واکاوی جنبش جنگل از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال برگزار شد، تجزیه طلبی را یک اتمام نسبت به میرزا کوچک جنگلی دانست و اظهار کرد: افراد در حوزه پژوهش مجاز به پرسشگری و بیان دیدگاه هستند، اما باید مقید به علم باشند و هر گزاره ای که از ادله لازم برخوردار نباشد، رد می شود.

وی تاریخ را یک مقوله سراسر ابهام دانست که برای صحبت کردن از آن باید به سراغ اسناد تاریخی رفت و یادآور شد: تردیدی نیست که جنبش جنگل بلندترین جنبش تاریخ معاصر ایران و میرزا کوچک جنگلی رهبر کاریزماتیک این جنبش است.

این جامعه شناس، تجزیه طلبی را یک عمل سیاسی اجتماعی دانست که در آن جمعیتی بخشی از تمامیت ارضی کشور را مجزا کرده و حکمرانی مستقل تعریف می کنند و گفت: در صورتی که حفظ تمامیت ارضی محترم شمرده شود، تجزیه طلبی امری مذموم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبارشناسی مخالفان نهضت جنگل از دنیای حقیقی تا فضای مجازی

تبارشناسی مخالفان نهضت جنگل از دنیای حقیقی تا فضای مجازی