مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 13:002021-11-28پزشكي

انواع خشونت های خانگی را بشناسیم


خشونت جسمی با رفتارهایی مانند کتک زدن، هُل دادن، پرت کردن، مشت و لگدزدن و اقدامات آسیب زا مشخص می شود.

- یک کارشناس سلامت روان در شیراز گفت: خشونت خانگی یک آسیب اجتماعی است که به سلامت جسمی و روانی قربانی و همه خانواده صدمه می زند و اثرات آن می تواند سال ها حتی پس از توقف خشونت، ادامه داشته باشد.

ندا محمدی یکشنبه 7 آذر در یک کارگاه آموزشی گفت: خشونت خانگی بر سلامت و رشد ذهنی، اجتماعی و هیجانی کودکان و نوجوانانی که شاهد آن هستند نیز تاثیر گذاشته و می تواند موجب سوء مصرف مواد و الکل، پرخاشگری، خشونت، بزه کاری و انواعی از مشکلات روانشناختی در این گروه از افراد در بزرگسالی باشد.

او ادامه داد: شناسایی و مداخله اولیه در زمینه خشونت خانگی می تواند اثرات آسیب های وارده را کاهش دهد و یا از وقوع مجدد آن پیشگیری کند، به همین دلیل دانش و مهارت کارکنان مراکز بهداشتی در شناسایی و انجام مداخلات اولیه روانی اجتماعی، اهمیت زیادی دارد.

این کارشناس سلامت مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: آمارها نشان می دهد که خشونت نسبت به زنان، کودکان و سالمندان نسبت به سایر اعضای خانواده بیشتر انجام می شود؛ به طور کلی می توان گفت خشونت خانگی یک الگوی بدرفتاری جسمی، جنسی، روانی و هیجانی است که از سوی یکی از اعضای خانواده برای اعمال قدرت و کنترل نسبت به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع خشونت های خانگی را بشناسیم

انواع خشونت های خانگی را بشناسیم