مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-28اجتماعي

خشکسالی مهمترین تهدید تالاب بزنگان سرخس


رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: یکی از مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در شهرستان سرخس، دریاچه بزنگان است اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی سطح آب دریاچه پایین افتاده است و اگر خشکسالی ادامه داشته باشد تا آستانه خشک شدن هم پیش خواهد رفت.

- حسن ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: دریاچه بزنگان، نقطه تلاقی مسیر مهاجرت پرندگان مهاجر سیبری و سایر مناطق است به همین دلیل این منطقه زیستگاه امنی برای پرندگان مهاجر است.

ابراهیمی خشکسالی را مخرب ترین عامل طبیعی ذکر کرد و گفت: خشکسالی مهمترین عامل طبیعی است که تخریب آن از سایر عوامل طبیعی دیگر بیشتر است و این عامل مخرب ترین آثار را بر زیستگاه های جانوری و گیاهی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین معضل و چالشی که تالاب های شهرستان و از جمله تالاب بزنگان را تهدید می کند، خشکسالی است، توضیح داد: یکی از مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در شهرستان، تالاب بزنگان است اما به دلیل خشکسالی بیشتر چشمه هایی که این تالاب را تغذیه می کردند خشک شده است.

وی تأکید کرد: سایت بزنگان یکی از سایت های شاخص پرنده نگاری در کشور است اما اگر خشکسالی به همین منوال ادامه داشته باشد و بارندگی نداشته باشیم، احتمال این هست که دریاچه به حالت بحرانی سال 97 که در آستانه خشک شدن بود، برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی مهمترین تهدید تالاب بزنگان سرخس

خشکسالی مهمترین تهدید تالاب بزنگان سرخس