مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 20:352021-11-27فرهنگي

نقش داستان در توجه به حیوانات


مژگان کلهر با اشاره به نقش داستان در توجه به حیوانات می گوید: با توجه به این که بسیاری از حیوانات ما در معرض انقراض هستند، استفاده از این شخصیت ها هدف دار نیست و بچه ها اطلاع زیادی درباره آن ها ندارند.

- این نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا درباره جایگاه شخصیت های حیوانی در ادبیات داستانی کودک و نوجوان و این که به نظر می رسد در گذشته بیشتر از آن ها استفاده می شده است، اظهار کرد: شاید در گذشته بیشتر شخصیت ها تمثیلی از حیوانات بودند، از مشهورترین آن ها می توان به قصه های کلیله و دمنه اشاره کرد.

البته قبلا زندگی روزمره را خیلی کم در قصه ها می دیدیم و نویسنده ها پیام داستانی را از زبان حیوانات به خواننده می رساندند، اما امروز زندگی روزمره بیشتر در قصه ها به تصویر کشیده می شود و بچه ها می توانند هم سن و سال های خود را در داستان ها ببینند و همذات پنداری کنند؛ در حالی که در گذشته زندگی عادی و روزانه کمتر در داستان ها به تصویر کشیده می شد به تبع کمتر از شخصیت های واقعی و انسانی حرفی زده می شد.

او درباره این که چرا برخی نویسنده ها ترجیح می دهند داستان خود را از زبان حیوانات روایت کنند، نیز گفت: این ترجیح دادن نیست بلکه یک انتخاب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش داستان در توجه به حیوانات

نقش داستان در توجه به حیوانات