مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 16:452021-11-27سياسي

ضرورت شناساندن مشاهیر و مفاخر آذربایجان به نسل جوان


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر ضرورت شناساندن مشاهیر و مفاخر آذربایجان به عنوان الگوی بومی برای جوانان تاکید کرد.

- ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال استاد محمد عابد تبریزی گفت: مشاهیر و مفاخر در جوامع مختلف مایه مباهات ملت ها و منشأ تحول و تغییرات اساسی هستند و تجلیل و تکریم آنان که عمر خود را در راه اعتلای فرهنگ و ادب صرف کرده اند، موجب تقویت روحیه و ایجاد خودباوری و انگیزه در نسل جوان و آتیه دار کشور می شود.

وی افزود: جامعه حسینی و ادبیات عاشورایی در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز از پیشینه ای غنی و قوی برخوردار است و حضور و ظهور بزرگان شعر رثایی و شعرای نام آور مرثیه سرا در این استان گواهی بر این ظرفیت عظیم است.

نماینده ولی فقیه در استان، آذربایجان شرقی و تبریز را مهد نخبگان، علما، فرهیختگان، شعرا و ادبا عنوان و تاکید کرد: خدمات این بزرگان که عمر خود را در راه تعمیق و ترویج فرهنگ متعالی حسینی صرف کرده اند، باید تبیین شود تا نسل جوان با تکیه بر این فرهنگ غنی در تولید آثار مستحکم و ماندگار در حوزه فرهنگ عاشورایی گام بردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت شناساندن مشاهیر و مفاخر آذربایجان به نسل جوان

ضرورت شناساندن مشاهیر و مفاخر آذربایجان به نسل جوان