مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 07:352021-11-27سياسي

دین برای رفع اختلافات و حفظ وحدت آمده است


حجت الاسلام رفیعی کار دین را ایجاد وحدت، رفع اختلاف و قانون گذاری دانست و گفت: دین فصل الخطاب در اختلافات است و صلاح و آینده بشر را می بیند زیرا برگرفته از سخن خالق بشر است.

- به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه علیه السلام در تفسیر آیه 213 سوره مبارکه بقره اظهار کرد: این آیه از آیات مهمی است که مفسران مطالب زیادی در رابطه با آن نوشته اند و قرآن کریم در این آیه تاریخچه ای از دین و علت آمدن دین را بیان کرده است.

وی با بیان اینکه سه بار کلمه اختلاف در این آیه آمده است، افزود: این آیه تاریخچه ای از بشر را بیان می کند و می گوید زندگی اولیه بشر زندگی ساده ای بود و به تدریج که جمعیت زیاد شد و روابط بیشتر شد اختلافاتی بین مردم پیش آمد و نیاز به قانون پیدا شد که خداوند برای رفع این اختلافات و اینکه یک قانون ماندگار وضع شود انبیا را فرستاد.

استاد حوزه علمیه کار دین را ایجاد وحدت، رفع اختلاف و قانون گذاری دانست و افزود: قرآن می فرماید در ادامه همه مردم به حرف انبیا گوش نکردند و انبیا را کشتند و قانون را زیر پا گذاشتند و اختلاف بین موحدان و منکران پیدا شد که ناشی از ظلم، جهالت و طغیان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین برای رفع اختلافات و حفظ وحدت آمده است

دین برای رفع اختلافات و حفظ وحدت آمده است