مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 08:402021-11-25بين الملل

کشور های کوچک و لی لی پوتی در جهان! (+عکس)


شاید باورتان نشود اما در همین کره خاکی که زندگی می کنید کشورهایی وجود دارند که جمعیت آن ها آن قدر کم است که شاید از تعداد افراد یک طایفه در کشورمان هم کمتر باشد.

- کشورهای کوچک چند نفره هم داریم که سازمان ملل آن ها را به رسمیت نمی شناسد اما در این گزارش می خواهیم سراغ کم جمعیت ترین کشورهای جهان برویم که عضو سازمان ملل هستند.

برخی بر این عقیده اند که یکی از دلایل ایجاد این کشورهای کم جمعیت توسط قدرت های استعماری استفاده از حق رای آن ها در سازمان ملل است در ادامه با 5 کشور کم جمعیت آشنا شوید.

واتیکان Vaticanجمعیت: 451 نفر واتیکان، محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک های جهان و مرکز کلیسای کاتولیک است و در واقع یک کشور مستقل به حساب می آید.

واتیکان درست در دل شهر رم ایتالیا قرار گرفته و به این ترتیب کشوری کوچک در یک کشور دیگر به حساب می آید! جمعیت این کشور حدود 451 نفر است و به این ترتیب در صدر فهرست کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت قرار می گیرد.

تووالو Tuvalu جمعیت: 10640 نفر کشور تووالو کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است که با حدود ده هزار نفر جمعیت دومین کشور در فهرست کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت قرار می گیرد.

این جزیره بین هاوایی و استرالیا قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا مسافران زیادی برای تفریح و استراحت این کشور کوچک را انتخاب کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور های کوچک و لی لی پوتی در جهان! (+عکس)

کشور های کوچک و لی لی پوتی در جهان! (+عکس)