مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-25سياسي

عملکرد بد متولیان دین موجب فاصله میان جامعه و دین می شود


استاد حوزه علمیه قم یکی از مؤثرترین عوامل تقویت دین داری را امر به معروف دانست و گفت: ضعف در شناخت دین، مشکلات خانوادگی، فقر و شاید پررنگ ترین همه عملکرد بد متولیان دین از دلایلی است که موجب فاصله گرفتن جامعه از دین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی چهارشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت در تفسیر آیه 213 سوره مبارکه بقره اظهار کرد: این آیه از آیات مهمی است که مفسران مطالب زیادی در رابطه با آن نوشته اند و قرآن کریم در این آیه تاریخچه ای از دین و علت آمدن دین را بیان کرده است.

وی با بیان اینکه سه بار کلمه اختلاف در این آیه آمده است، افزود: این آیه تاریخچه ای از بشر را بیان می کند و می گوید زندگی اولیه بشر زندگی ساده ای بود و به تدریج که جمعیت زیاد شد و روابط بیشتر شد اختلافاتی بین مردم پیش آمد و نیاز به قانون پیدا شد که خداوند برای رفع این اختلافات و اینکه یک قانون ماندگار وضع شود انبیاء را فرستاد.

استاد را در اختلافات بزند، گفت: دین اختلافات را از بین می برد و به همین خاطر پیامبر(ص) صدها قاعده فقهی را بیان کردند و اگر این قواعد از طرف خود بشر وضع می شد باز مورد اختلاف قرار می گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد بد متولیان دین موجب فاصله میان جامعه و دین می شود

عملکرد بد متولیان دین موجب فاصله میان جامعه و دین می شود