مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 04:552021-11-25اقتصادي

طنین نوای دلنشین هنر در روستاهای اصلاندوز


ورنی؛ هنر دست بانوان عشایر مغان است که می تواند با کمی توجه و حمایت به محور اصلی اشتغال و درآمد روستایی منطقه تبدیل شود.

- خبرگزاری فارس _ اردبیلحسین زالی: صنایع دستی و ورنی بافی علاوه بر احیای فرهنگ عشایری باعث ایجاد یک صنعت پایدار در شهرستان اصلاندوز شده است که چندی پیش شهر اصلاندوز با تلاش مسؤولان و افزایش آمار ورنی بافان و همچین قابلیت های شهرستان به عنوان شهر ملی ورنی ثبت شد.

ورنی یکی از بافته های منحصر به فرد ایران است که بیشتر در بین عشایر استان اردبیل به خصوص شاهسون دشت مغان رواج یافته است که بیشتر این بافندگان در شهرستان اصلاندوز فعالیت دارند و از این رو چندی پیش شهرستان اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی ثبت ملی شد.

این نوع زیرانداز بر روی دار جهش تولید نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

اصلاندوز خاستگاه اصلی ورنی امروزه با حمایت های انجام شده، صنعت ورنی بافی در شهرستان عشایرنشین اصلاندوز مغان به عنوان خاستگاه اصلی این دست بافته زیبا در استان اردبیل که در بحران فراموشی سپری می شد، جانی دوباره گرفته و احیا شده است.

حمایت از این صنعت و ثبت ملی آن می تواند راهی باشد برای پیشرفت و توسعه در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی ،ایجاد اشتغال برای زنان خانه دار و همچنین سایر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طنین نوای دلنشین هنر در روستاهای اصلاندوز

طنین نوای دلنشین هنر در روستاهای اصلاندوز