مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 14:102021-11-24اجتماعي

ترسیم نقشه اعماق مریخ برای اولین بار


صدای وزش بادهای مریخی آن چه که زیر سطح این سیاره می گذرد را فاش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، محققان اولین نقشه از زیر سطح مریخ را با استفاده از صدای وزش باد در میان لایه های سنگ و خاک در نزدیکی استوای مریخ ترسیم کردند.

آن ها از تجهیزات کاوشگر اینسایت ناسا که در سال 2018 در هامونه الیسیوم (Elysium Planitia) فرود آمد، استفاده کردند تا زلزله های ضعیف مریخی را بررسی کنند.

داده های اینسایت پیش از این به دانشمندان بینشی تقریبی در مورد اندازه هسته و ترکیبات آن و همچنین ماهیت گوشته و ضخامت پوسته داده بود.

روشی جدید که در زمین ابداع شده است برای اولین بار به گروهی از محققان به رهبری یک ژئوفیزیکدان سوییسی این امکان را داد تا با استفاده از تجهیزات سطح نشین اینسایت به بررسی زیر سطح مریخ در فاصله 200 متری بپردازند.

سدریک اشملزباخ (Cedric Schmelzbach) ژئوفیزیکدان موسسه فناوری فدرال در زوریخ و نویسنده این مقاله می گوید: ما از روش هایی که در زمین ابداع شده بودند برای دسته بندی مکان هایی با خطر زلزله و بررسی ساختارهای زیر سطح مریخ استفاده کردیم.

این روش براساس ارتعاشات محیطی کار می کند.

در زمین بادها و اقیانوس ها به طور مداوم باعث ارتعاش سطح می شوند و ارتعاشی که در نقطه ای خاص اندازه گیری می شود نشانه ای از زیرسطح آن منطقه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسیم نقشه اعماق مریخ برای اولین بار

ترسیم نقشه اعماق مریخ برای اولین بار