مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 12:402021-11-24اقتصادي

راه اندازی 5 موزه جدید در دزفول/ تلاش برای ثبت جهانی پل باستانی


رییس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: راه اندازی 5 موزه جدید در دزفول شامل موزه مشاهیر، صنایع دستی، آثار خطی، آب و سبزیجات باغ گودول در دستور کار این اداره است.

- ، عباس چراغ چشم ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: موزه مردم شناسی دزفول در حمام تاریخی کرناسیان در دو سال اخیر تعطیل بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی دزفول ادامه داد: هفته اخیر با پیگیری های صورت گرفته یک میلیارد ریال تجهیزات توسط خیران به منظور تأمین روشنایی، تعویض دوربین ها و سایر اقدامات مورد نیاز برای راه اندازی مجدد این موزه دریافت و این موزه پس از گندزدایی و شست وشو فعال شد.

وی افزود: هماهنگی های لازم با انجمن های فعال دزفول نیز به عمل آمده تا به مناسبت های مختلف، برنامه های متعددی در موزه مردم شناسی به منظور فعال شدن مجدد این موزه اجرا شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه در چند روز اخیر یک موزه صنایع دستی در خانه تاریخی سوزنگر راه اندازی شده است، عنوان کرد: این موزه در واقع نمایشگاه دائمی صنایعی همچون جاجیم بافی، گلیم بافی، قالیبافی و دیگر صنایع دستی دزفول و همچنین محلی برای تحقیق و پژوهش و آموزش صنایع دستی خواهد بود و ضمن اینکه تأمین امنیت و پرسنل موزه و تأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 5 موزه جدید در دزفول/ تلاش برای ثبت جهانی پل باستانی

راه اندازی 5 موزه جدید در دزفول/ تلاش برای ثبت جهانی پل باستانی