مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 08:402021-11-24پزشكي

نقش پررنگ چاقی و دیابت در ابتلای زنان یائسه به سرطان پستان


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافته اند که چاقی و دیابت، از عوامل خطرناکی هستند که در بروز سرطان پستان در زنان یائسه نقش دارند.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافته اند که چاقی و دیابت، از عوامل خطرناکی هستند که در بروز سرطان پستان در زنان یائسه نقش دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از کالیفرنیا نیوز تایمز، چاقی، مقاومت نسبت به انسولین و ابتلا به دیابت نوع دو، از عوامل خطر سرطان پستان در زنان یائسه هستند.

عوارض متابولیک و التهابی چاقی، در ایجاد سرطان نقش دارند.

با وجود این، مسیرهای سلولی و مولکولی که واسطه بروز، پیشروی و متاستاز سرطان پستان در بیماران مبتلا به عوارض متابولیکی هستند، هنوز به طور کامل شناخته نشده اند.

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM)، برای نخستین بار دریافتند که وزیکول های کوچک موسوم به اگزوزوم (Exosome) که توسط بسیاری از انواع سلول ترشح می شوند و در خون یا بافت ها و مایعات مجاور رها می شوند، در پیشروی سرطان پستان و مقاومت در برابر درمان نقش دارند.

جرالد دنیس (Gerald Denis)، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون و از پژوهشگران این پروژه گفت: ما یک تفاوت بیولوژیکی بالقوه را شناسایی کرده ایم که ممکن است این افزایش خطر را توضیح دهد و به تصمیم گیری بالینی کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پررنگ چاقی و دیابت در ابتلای زنان یائسه به سرطان پستان

نقش پررنگ چاقی و دیابت در ابتلای زنان یائسه به سرطان پستان