مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-22فرهنگي

آثار 3 آهنگساز ایرانی با یک آنسامبل آلمانی اجرا می شود


آنسامبل موزیک فابریک، آثاری از سه آهنگساز معاصر ایرانی و یک آهنگساز آلمانی را دی ماه سال جاری، در شهر کلن آلمان به روی صحنه خواهد برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی این اجرا، آنسامبل آلمانیِ موزیک فابریک از اواسط دهه ی 90 سده ی بیستم تا کنون، با آهنگسازانی چون مارک آندره، انو پوپه، هلموت لاخنمن، ولفگانگ ریم، توشیو اُسُکاوا و کارل هاینز اشتوکهاوزن، همکاری داشته و هر ساله ده ها اثر جدید را به روی صحنه می برد.

این آنسامبل در پروژه جدید خود که دی ماه امسال برگزار می شود آثاری برای ساز عود و آنسامبل را به سه آهنگساز ایرانی و یک آهنگساز آلمانی سفارش داده است که یاسمین شاه حسینی، عودنواز ایرانی به عنوان سولیست در تمامی قطعات این کنسرت خواهد نواخت.

کارن کیهانی، سارا اباذری، ارشیا صمصامی نیا و یوآخیم هاینز، آهنگسازانی هستند که آثارشان در این کنسرت به اجرا در خواهد آمد.

کارن کیهانی آهنگساز درباره اجرا با آنسامبل موزیک فابریک گفت: سابقه ی آشنایی و همکاری یاسمین شاه حسینی با آنسامبل موزیک فابریک به چند سال قبل باز می گردد و علاقه ی مشترک آنها برای پدید آوردنِ چنین پروژه ای، سبب شکل گیری این طرح شده است.

تحصیل و تجربه ی شخصیِ نوازنده ی عود، چه در شناختِ نت نگاری جدید و چه در درک و اجرای این نوع از موسیقی، قطعاً نخستین پیش نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار 3 آهنگساز ایرانی با یک آنسامبل آلمانی اجرا می شود

آثار 3 آهنگساز ایرانی با یک آنسامبل آلمانی اجرا می شود