مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 05:002021-11-21پزشكي

از زگیل و تبخال تناسلی چه می دانید؟


سن واکسیناسیون زگیل تناسلی از 9 سالگی آغاز می شود و تا 45 سالگی ادامه دارد، اما بهترین سن تزریق واکسن در سنین دانش آموزی و نوجوانی به دلیل تولید آنتی بادی بالاست و اثرات پیشگیری آن در این زمان به مراتب بهتر است.

- زگیل و تبخال تناسلی چیست و چرا باید نسبت به پیشگیری از آن حساس بود؟ دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی و جراح کلیه در گفت وگو با ایسنا در این زمینه اظهار کرد: زگیل تناسلی در اثر ویروس HPV ایجاد می شود و شایع ترین بیماری منتقله از راه جنسی است.

بر اساس آمار، حداقل 70 درصد زنان یکبار در طول عمر خود به این ویروس مبتلا می شوند.

گرچه بنا به دلایلی هنوز پژوهش دقیقی در این مورد صورت نگرفته که بدانیم چند درصد از بانوان ایرانی دچار بیماری زگیل تناسلی می شوند، ولی به طور متوسط می توان گفت حدود 30 الی 50 درصد جمعیت فعال جنسی که غالبا جوانان هستند با این بیماری درگیر هستند.

وی در خصوص راه های انتقال زگیل تناسلی گفت: 90 درصد بیماری از طریق روابط جنسی انتقال پیدا می کند؛ گرچه با توجه به این که بیماری هایی نظیر زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی از راه تماس پوست با پوست منتقل می شوند و در حین استفاده از وسایل پیشگیری مثل کاندوم نمی توان تمامی مناطق تماس را پوشش داد ولی تا 50 درصد پیشگیری را محقق خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از زگیل و تبخال تناسلی چه می دانید؟

از زگیل و تبخال تناسلی چه می دانید؟