مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 04:352021-11-21پزشكي

استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک در دام و طیور ممنوع است


مدیر کل دامپزشکی استان همدان استفاده خودسرانه از مصرف آنتی بیوتیک توسط دامپروران و مرغداران راممنوع اعلام کرد و گفت: هر آنتی بیوتیکی کارایی و تاثیر متفاوتی دارد، - بنابراین اگر دامداران و مرغداران خود سرانه اقدام به شروع خوراندن آنتی بیوتیک به دام و طیور کنند، تنها مقاومت میکروبی در برابر آنتی بیوتیک ها را ایجاد کرده و زمان طلایی برای رفع بیماری دام و طیور را از دست می دهند.

دکتر محمودرضا رسولی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای درمان بیماری های دامی در بحث آزمایشگاهی از میکروآنتی بیوگرام استفاده می شود که به تشخیص و درمان بیماری با تجویز نوع آنتی بیوتیک مورد نظر کمک می کند.

وی با بیان اینکه اهمیت مصرف دارو و آنتی بیوتیک در حوزه دامپزشکی بسیا حائز اهمیت است، تصریح کرد: این موضوع با سلامت مردم بسیار در ارتباط بوده و در صورت عدم رعایت میزان مصرف آنتی بیوتیک ها در واقع این روند در سفره های مردم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اکر دامدار یا مرغداری به میزان مصرف آنتی بیوتیک توجه نداشته باشد و داروها را به موقع قطع نکند این موضوع علاوه بر ایجاد مقاومت میکروبی در بدن دام به سفره جوامع انسانی نیز تسری پیدا کرده و سلامت شهروندان نیز در مورد مقاومت های میکروبی در برابر آنتی بیوتیک ها به خطر می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک در دام و طیور ممنوع است

استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک در دام و طیور ممنوع است