مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 09:402021-11-20بين الملل

عراق تمدید مهلت خروج نیروهای آمریکایی را تکذیب کرد


فرماندهی عملیات مشترک عراق تمدید مهلت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از تحسین الخفاجی اعلام کرد: صحبت ها درباره تمدید مهلت عقب نشینی نیروهای آمریکایی نادرست هستند و تاریخ 31 دسامبر (10 دی) برای خروج آنها ثابت بوده و تغییر نکرده است.

الخفاجی اظهار کرد: رابطه عراق و آمریکا پس از خروج نیروهای نظامی یک رابطه مشورتی در حوزه های آموزشی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و امنیتی علیه تشکیلات تروریستی داعش خواهد بود.

جویل هاربر، سخنگوی ائتلاف ضد داعش پیشتر گفته بود: نقش ائتلاف ضد داعش در عراق از عملیات های جنگی به نقش استشاری، حمایتی و آموزشی تغییر خواهد کرد.

بغداد و واشنگتن سال گذشته دو دور گفتگوی استراتژیک برگزار کردند که اولی به صورت ویدیو کنفرانس و دومی در واشنگتن برگزار شد و در نتیجه آنها آمریکا خروج تدریجی نیروهای خود از عراق را اعلام و تاکید کرد، قصد احداث پایگاه های دائمی برای نیروهای خود در عراق ندارد.

دور سوم گفتگوی استراتژیک میان دو طرف هفتم آوریل گذشته به ریاست مشترک وزرای خارجه دو کشور و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و دو طرف در آن توافق کردند که نقش نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف به ماموریت های آموزشی و مشورتی تغییر کند به این ترتیب امکان استقرار دوباره نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق تمدید مهلت خروج نیروهای آمریکایی را تکذیب کرد

عراق تمدید مهلت خروج نیروهای آمریکایی را تکذیب کرد