مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 07:102021-11-20پزشكي

بیماران مبتلا به نقرس این نکات تغذیه ای را رعایت کنند


یک کارشناس ارشد تغذیه رژیم غذایی مناسب را برای بیماران مبتلا به «نقرس» ضروری دانست و به تشریح برخی از این نکات ضروری پرداخت.

- بیماران مبتلا به "نقرس" این نکات تغذیه ای را رعایت کنند ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس ارشد تغذیه رژیم غذایی مناسب را برای بیماران مبتلا به نقرس ضروری دانست و به تشریح برخی از این نکات ضروری پرداخت.

لاله مظفری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لزوم رعایت برخی نکات تغذیه ای در بیماران مبتلا به نقرس گفت: این بیماری به دنبال افزایش میزان اسید اوریک خون ایجاد می شود و نیاز است افراد برای کنترل بیماری، در کنار مصرف دارو، رژیم غذایی مناسبی متناسب با شرایط بیماری هم داشته باشند.

وی افزود: اگر در این بیماران مصرف دارو سر وقت نباشد و از طرفی رژیم غذایی مناسب رعایت نشود، علاوه بر عوارض مختلف بیماری، افراد به سنگ کلیه هم مبتلا می شوند، بنابراین در این بیماران رژیم غذایی مشابه بیماران مبتلا به سنگ کلیه است.

مظفری گفت: این بیماران در مصرف منابع پروتیینی بجز لبنیات و تخم مرغ محدودیت داشته و باید مواد غذایی مانند انواع گوشت که سرشار از پروتیین هستند را با نظر مشاور تغذیه مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه بر مصرف آبلیمو و لیموی تازه در برنامه رژیم غذایی این بیماران تاکید کرد و افزود: لیمو پتاسیم بالایی دارد و مصرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران مبتلا به نقرس این نکات تغذیه ای را رعایت کنند

بیماران مبتلا به نقرس این نکات تغذیه ای را رعایت کنند