مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 07:202021-11-19فرهنگي

«پیشگامان نمایش در ایران» منتشر شد/ معضل بیگانگی با فرهنگ تئاتر


ناصر حسینی مهر که به تازگی کتاب «پیشگامان نمایش در ایران» را منتشر کرده است درباره ویژگی های این کتاب و دلائل نگارش آن توضیحاتی ارائه داد.

- ، ناصر حسینی مهر نویسنده و کارگردان تئاتر بعد از انتشار کتاب تئاتر در ایران/ از کودتا تا انقلاب به سراغ نگارش کتاب تازه ای با عنوان پیشگامان نمایش در ایران رفته که باز هم در ارتباط با تاریخ تئاتر ایران است.

به بهانه انتشار این کتاب که به تازگی توسط انتشارات ماهریس وارد بازار شده است گفتگویی با این هنرمند انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

*بعد از کتاب قبلی شما تئاتر در ایران/ از کودتا تا انقلاب ، باز هم با کتاب جدیدی؛ پیشگامان نمایش در ایران ، به سراغ تاریخ تئاتر رفتید.

نسل جدید تئاتر ما از میراث و میراث داران کهن این رشته در سرزمینِ ما بسیار دور افتاده اند، ارتباط نسل ها از بین رفته و چنان شرایط رقت باری ایجاد شده است که جوان فعال امروز صحنه های ما، تاریخ تئاتر این سرزمین را به خصوص سه دهه طلایی نخست قرن تا کودتای28 مرداد 32 را به روشنی نمی شناسد.

آنها نه از فعالیت های رضا کمال شهرزاد و میرزاده عشقی و سیدعلی خان نصر و سیف الدین کرمانشاهی و اسماعیل مهرتاش خبر دارند و نه حتی از معاصرانی مثل مهین اسکویی و رکن الدین خسروی و جمیله شیخی و مهدی فتحی و پرویز فنی زاده.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پیشگامان نمایش در ایران» منتشر شد/ معضل بیگانگی با فرهنگ تئاتر

«پیشگامان نمایش در ایران» منتشر شد/ معضل بیگانگی با فرهنگ تئاتر