مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 09:552021-11-18سياسي

دستاورد فناورانه دانشگاه ها در پارک های فناوری اجرایی می شوند


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح جهش تولید دانش بنیان گفت: در یکی از مواد این طرح، تاکید شده که دستاوردهای پژوهشی دانشگاهها در پارک های فناوری مستقر شوند تا به محصول برسند.

- دکتر محمد مهدی زاهدی در گفتگو با با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای به تصویب رسیده است، گفت: این طرح که برای ورود به صحن در حال بارگذاری بود 20 ماده دارد که هر کدام به صورتی حمایت از شرکت های دانش بنیان و جریان تولید بر اساس دانش را ارتقا می دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف اصلی طرح جهش تولید دانش بنیان این است که از جریان دانش بنیان در حوزه اقتصادی و تولید در کشور حمایت کنیم که محور این اقدام شرکت های دانش بنیان هستند.

زاهدی با اشاره به یکی از مواد این طرح جهش تولید دانش بنیان گفت: در یکی از بخش های طرح جهش تولید دانش بنیان آمده است که اگر دانشگاهها و موسسات پژوهشی، دستاورد فناورانه ای دارند می توانند با مجوز از کسانی که این فناوری را ایجاد کرده اند، این دستاوردها را در پارک ها مستقر کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تاکنون برخی از دستاوردهای دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در حد پروژه باقی می ماند و تحقق این بند از طرح جهش تولید به تولید محصول تکیه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد فناورانه دانشگاه ها در پارک های فناوری اجرایی می شوند

دستاورد فناورانه دانشگاه ها در پارک های فناوری اجرایی می شوند