مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 13:302021-11-17سياسي

دیدار نماینده ایران با شورای علمای شیعه افغانستان


در نماینده ایران با شورای علمای شیعه افغانستان، موضوعات فرهنگی، امور مهاجران ساکن ایران و همکاری های ایران با مردم افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت در افغانستان هستند.

کاظمی قمی در رابطه با موضع ایران درباره برسمیت شناختن دولت طالبان نیز تصریح کرد: ایران به خواسته های مردم افغانستان احترام می گذارد.

نماینده ویژه ایران طی روزهای گذشته با مقامات ارشد طالبان از جمله ملابرادر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه طالبان دیدار و گفت وگو کرد.

پیش از این نیز، عالمی بلخی عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان به خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم درباره تامین امنیت شیعیان گفته بود که طالبان بر اساس توافقاتی که شده است تمام تلاش خود برای تامین امنیت شیعیان به کار گرفته است.

وی تاکید کرده بود که تلاش های بسیار جدی برای تامین امنیت شیعیان در جریان است.

بلخی گفته بود که ناامنی در مراکز اهل تشیع ناکامی برای طالبان است و از طرفی تروریست های داعش نیز قصد دارد انتقام شکست خود در عراق و او وجود دارد و ما نباید کاری کنیم که مردم افغانستان به دلیل مشکلات از کشور فرار کنند.

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان تصریح کرد: برادرانه به هم اعتماد کنیم؛ کاغذ بازی ها را کنار بگذاریم و زمینه های همکاری را پیدا کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار نماینده ایران با شورای علمای شیعه افغانستان

دیدار نماینده ایران با شورای علمای شیعه افغانستان