مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-17فرهنگي

مشکل بنیادی آکادمی ادبیات ما چیست؟


نوید نادری، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در نشست ادبیات معاصر ایران و ادبیات جهان گفت: مشکل بنیادی آکادمی ادبیات ما این است که هنوز نتوانسته موضوع خود را تعریف کند.

- ، چهاردهمین نشست مجازی از مجموعه برنامه سخن؛ جستاری در ادبیات و شعر پارسی با موضوع ادبیات معاصر ایران و ادبیات جهان سه شنبه 25 آبان در صفحه اینستاگرام خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این برنامه رضا زنگنه، مدرس و پژوهشگر ادبیات فارسی به گفت وگو با نوید نادری، پژوهشگر و مدرس دانشگاه پرداخت.

در ابتدای این نشست نوید نادری درباره چیستی ادبیات معاصر بیان کرد: اگر بخواهیم از گزاره های بدیهی مانند ادبیات معاصر هم عصر ما است یا ادبیات صد سال اخیر و .

فراتر برویم، باید به این پرسش ها پاسخ داد که آنچه ادبیات معاصر می گوییم چیست؟ متونی که به عنوان ادبیات معاصر و نمونه های آن می شناسیم، در این باره چه می گویند؟ آیا ردی از پاسخ به این پرسش در آن متون می توان پیدا کرد؟ آیا دغدغه های مشترک دارند و تفاوت خودشان با ادبیات قدیم را به شکل خاصی تعریف می کنند؟ باید از خودآگاهی ادبیات معاصر نسبت به خودش شروع کنیم.

نادری با اشاره به مقدمه یکی بود یکی نبود، عنوان کرد: کتاب یکی بود یکی نبود حدود سال 1300 منتشر شد و مقدمه آن حدودا 2 سال پیشتر از کتاب در سال 1298 نوشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل بنیادی آکادمی ادبیات ما چیست؟

مشکل بنیادی آکادمی ادبیات ما چیست؟