مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-17بين الملل

وزیر خارجه طالبان به کنگره آمریکا نامه نوشت


مولوی امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان در نامه ای به اعضای کنگره آمریکا، بلوکه کردن « ثروت و پول افغانستان» را دور از منطق خوانده و گفته است که مسدون کردن پول های افغانستان نه مشکل را حل می کند و نه خواست مردم آمریکا است.

- مولوی امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان در نامه ای به اعضای کنگره آمریکا، بلوکه کردن ثروت و پول افغانستان را دور از منطق خوانده و گفته است که مسدون کردن پول های افغانستان نه مشکل را حل می کند و نه خواست مردم آمریکا است.

او در این نامه همچنین به صدمین سال برقراری روابط میان کابل و واشنگتن هم اشاره کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از افق نیوز، وزیر خارجه طالبان نوشته است که امسال صدمین سالگرد روابط آمریکا و افغانستان است و در این مدت روابط دوطرف، مانند هر کشور دیگر، با فراز و نشیب هایی مواجه شده است.

متقی گفته است که جنگ 20 ساله ای که پس از هفتم اکتبر سال 2001 بر روابط دو کشور سایه افکنده بود با توافق دوحه حل شد که به گفته او این توافق، روابط مثبت دو کشور را در آینده پیش بینی می کند.

وزیر خارجه طالبان نوشته است: ما معتقدیم که اجرای کامل و تعهد به توافق دوحه می تواند فصل جدیدی از روابط مثبت بین دو دولت و ملت را بگشاید که این امر به نفع هر دو کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه طالبان به کنگره آمریکا نامه نوشت

وزیر خارجه طالبان به کنگره آمریکا نامه نوشت