مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 09:402021-11-15اقتصادي

چرا برداشت زعفران در بردسکن 80 درصد کاهش یافت؟


نصب کنتورهای هوشمند و توزیع آب حجمی و از سویی خاموشی چاه موتورها موجب شد طی 2 سال اخیر سطح زیر کشت زعفران در این مناطق کاهش قابل توجهی داشته باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: نصب کنتورهای هوشمند و توزیع آب حجمی و از سویی خاموشی چاه موتورها موجب شد طی 2 سال اخیر سطح زیر کشت زعفران در این مناطق کاهش قابل توجهی داشته باشد.

علیرضا مهمیز در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زعفران بردسکن در منطقه کوهپایه و همچنین دشت کشت می شود، افزود: اگر چه سطح زیر کشت زعفران شهرستان بردسکن 1500 هکتار بوده اما به خاطر گرمای بیش از حد هوا، خشکسالی، خاموشی چاه موتورهای کشاورزی و ثابت ماندن قیمت آن در یک دوره 10 ساله 500 هکتار از مزارع از حالت گل دهی خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن عنوان کرد: هر چند سال گذشته ترسالی داشتیم اما سال جاری در مناطق کوهپایه با مشکل و بحران جدی کمبود آب و خشکسالی مواجه شدیم؛ از سویی در انتهای سال 99 و ابتدای امسال 2 پدیده سرمازدگی شدید و طولانی شدن دوره گرما در تابستان موجب وارد شدن آسیب های جدی به پیاز زعفران شد.

وی تصریح کرد: اگر چه سال های قبل طول دوره گرما کوتاه بود اما امسال چون دوره روزهای گرم حدود 35 تا 40 روز بود، پیاز زعفران به دلیل دمای بالا آسیب دید و نتیجه این شد که امسال تولید زع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برداشت زعفران در بردسکن 80 درصد کاهش یافت؟

چرا برداشت زعفران در بردسکن 80 درصد کاهش یافت؟