مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-15پزشكي

زباله های حیات بخش


بند ناف، یکی از منابع سلول های بنیادی است که طی دوران بارداری مجرای ارتباط بین مادر و جنین است و می تواند اکسیژن و مواد غذایی را به جفت انتقال دهد، - خون بندناف مملو از سلول های بنیادی است که می تواند در درمان بسیاری از بیماری هایی که منشأ خونی دارد موثر باشد.

مدیر نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان از ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان به عنوان زباله های زندگی بخش نام می برد و معتقد است: پس از تولد کودک در بند ناف و جفت مقداری خون باقی می ماند که عموماً به عنوان ضایعات بیمارستانی دور ریخته می شود اما این خون سرشار از سلول های بنیادی است.

محیا موسوی تأکید کرد: سلول های بنیادی امکان تبدیل به سه نوع سلول های خونی شامل گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها را دارند و قادرند تا در ساخت انواع سلول های دیگر مشارکت داشته باشند.

نحوه ذخیره سازی خون بند ناف وی در رابطه با روند و نحوه ذخیره سازی خون بند ناف عنوان کرد: مادران باردار از هفته 34 بارداری می توانند جهت ذخیره سازی خون بندناف اقدامات اولیه را انجام دهند، با مراجعه حضوری به دفاتر جهاددانشگاهی در استان سمنان و یا از طریق مراجعه به سایت www.

rsct.

ir به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نمایند و کارشناسان این مرکز بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به متقاضیان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله های حیات بخش

زباله های حیات بخش