مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-15اقتصادي

80 درصد قطعات نیروگاهی ساخت داخل است


مدیرکل فناوری شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 350 هزار قطعه نیروگاهی داخل کشور ساخته شده است، گفت: در سال جاری 36 قرارداد ساخت داخل به به ارزش 303 میلیارد تومان منعقد شد.

- به نقل از وزارت نیرو، علی عیسی پور، مدیرکل دفتر فناوری و بومی سازی نیروگاه های شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 350 هزار قطعه نیروگاهی داخل کشور ساخته شده است، گفت: در راستای اجرای سیاست های کلی نظام درخصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت های داخلی و قطع وابستگی در شرایط تحریم، تأمین قطعات مورد نیاز در راهبری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی و شرکت های زیرمجموعه از اولویت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: جهت رفع مشکلات نیروگاه ها در خصوص قطعات با تکنولوژی بالا، این شرکت امکان سنجی ساخت داخل با هدف توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و ایجاد خط تولید قطعات و تجهیزات را در اولویت کارهای خود قرار داده و نتایج مؤثری در این بخش به سرانجام رسیده است.

عیسی پور با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد قطعات نیروگاهی داخل کشور ساخته شده و در چرخه تولید برق مورد استفاده قرار گرفته اند، افزود: تمامی پره های توربین گازی که دارای تکنولوژی پیچیده ای هستند و تا مقطعی تأمین آن ها از معضلات نیروگاه ها بود، توسط شرکت های دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد قطعات نیروگاهی ساخت داخل است

80 درصد قطعات نیروگاهی ساخت داخل است