مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 12:352021-11-14دانش

کاوشگر مریخی تیان-ون-1 تغییر مدار داد


1 (Tianwen 1) چین مدار گردش خود را برای آغاز سنجش از راه دور مریخ تغییر داده است.

- کاوشگر مریخی "تیان-ون-1"(Tianwen 1) چین مدار گردش خود را برای آغاز سنجش از راه دور مریخ تغییر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای تیان-ون-1 از ماه فوریه تاکنون در مدار مریخ قرار دارد و در ماه مه این کاوشگر، مریخ نورد ژورونگ را روی سطح مریخ قرار داد.

اولین مدار گردش تیان -ون به گونه ای بود که در هر روز مریخی سه بار مریخ را دور می زد و یک بار از بالای مریخ نورد شش چرخه چین می گذشت تا با استفاده از آنتن های بزرگ خود داده های ژورونگ را به زمین ارسال کند.

به گفته ی آکادمی فناوری های فضایی شانگهای، تیان-ون-1 در روز دوشنبه هشتم نوامبر به مدت 260 ثانیه موتورهای خود را روشن کرد و سرعت خود را به 78 متر بر ثانیه افزایش داد.

این کار باعث شد که تیان -ون که هر هشت ساعت و 12 دقیقه یک بار مریخ را دور می زد و در کمترین حالت به فاصله 400 کیلومتری از سطح این سیاره می رسید هر هفت ساعت و پنج دقیقه مریخ را دور بزند و در کمترین حالت در فاصله 265 کیلومتری و در بیشترین حالت در فاصله 10 هزار و 700 کیلومتری از آن قرار بگیرد.

هدف اولیه آن بود که تیان-ون در مداری هفت ساعت و 48 دقیقه ای قرار بگیرد اما با ادامه فعالیت ژورونگ، دانشمندان ماموریت مداری جدیدی ابداع کردند تا تیان -ون-1 علاوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوشگر مریخی تیان-ون-1 تغییر مدار داد

کاوشگر مریخی تیان-ون-1 تغییر مدار داد