مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 08:402021-11-14پزشكي

آسیب های کلیوی سن و سال نمی شناسد


تومورهای کلیوی اغلب بعد از دهه چهارم و سنگ کلیه پس از دهه دوم و سوم زندگی افراد بروز می کند، اما عفونت ادراری از بیماری های شایع در کودکان است.

- ، محمدهادی رادفر متخصص جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به اینکه آسیب های کلیوی کیفیت زندگی افراد را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می دهد، عنوان کرد: انسداد سیستم ادراری، سنگ کلیه، برگشت ادرار و عفونت ادراری، نارسایی کلیه، بیماری های مادرزادی و سندرم نفروتیک از جمله بیماری های کلیوی هستند که عوامل ارثی و محیطی در بروز آن نقش دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه، افراد با سابقه خانوادگی ابتلاء به سنگ و تومورهای کلیه و تومورهای سیستم ادراری را در معرض خطر اعلام کرد و افزود: ابتلاء به فشار خون و دیابت نیز افراد را در معرض نارسایی کلیوی قرار می دهد، بنابراین کنترل مستمر فشارخون و قندخون در کاهش آسیب بسیار مؤثر است.

فلوشیپ اندویورولوژی و لاپاروسکوپی انجام آزمایشات مربوط به کارکرد کلیه و توجه به دردهای بالینی را نیز مهم تلقی کرد و گفت: در برخی موارد ممکن است دردهای ناحیه پهلو، منشأ عضلانی و استخوانی داشته باشند، اما با این وجود در صورت بروز این قبیل دردها، باید با پزشک متخصص مشورت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های کلیوی سن و سال نمی شناسد

آسیب های کلیوی سن و سال نمی شناسد