مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 05:552021-11-14دانش

در مدت چند دقیقه فضای اتاق عاری از ویروس کرونا می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد نانو، دانشمندان و مهندسان کمبریج یک نانو ماده جدید به منظور ساخت فیلتر هوا ارائه کرده اند، - یک فیلتر حاوی نانولوله های کربنی برای زدایش ویروس کرونا در دانشگاه کمبریج ساخته شده که پس از تجاری سازی توسط یکی از شرکت های وابسته به این دانشگاه می توان از آن برای تصفیه هوای فضا های آلوده به ویروس استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد نانو، دانشمندان و مهندسان کمبریج یک نانو ماده جدید به منظور ساخت فیلتر هوا ارائه کرده اند، فیلتر های مبتنی بر کربن با قابلیت جذب و از بین بردن ویروس های مختلف، از جمله ویروس کرونای حیوانی، از بستگان نزدیک SARS-CoV-2 ویروسی که باعث بیماری کرونای انسانی می شود.

نمونه اولیه که توسط یک تیم چند رشته ای از محققان از گروه بوییس، در دپارتمان مهندسی و با همکارانی از دپارتمان علم مواد و متالورژی و دپارتمان آسیب شناسی کار و آزمایش شده است، مجهز به نانولوله کربنی رسانای الکتریکی است.

غشا های این سامانه فیلتراسیون رسانای جدید، فرآیند فیلتراسیون و ضدعفونی همزمان ویروس را توسط فلاش های حرارتی انجام می دهد که این کار از طریق گرمایش تا دمای بالای 100 درجه سانتیگراد امکان پذیر می شود و ویروس ها از جمله بتاکرونا ویروس را در چند ثانیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مدت چند دقیقه فضای اتاق عاری از ویروس کرونا می شود

در مدت چند دقیقه فضای اتاق عاری از ویروس کرونا می شود