مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 10:452021-11-13اقتصادي

حذف یارانه انرژی برای عده ای خاص


یکی از دلایلی که برای افزایش مصرف گاز در ایران مطرح می شود، موضوع قیمت است، در حال حاضر 25 میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد که از این تعداد، - 76 درصد از مشترکین در سه پله اول مصرف قرار دارند و 50 درصد گاز کشور را مصرف می کنند.

کمبود منابع انرژی در ایران و در کنار آن افزایش بی رویه مصرف، دولت را مصمم به حذف یارانه مشترکان پر مصرف کرده و قرار شده است در آینده نزدیک قبض های سنگینی برای پرمصرفهای گازی و برق صادر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میزان مصرف گاز در ایران تقریبا با 12 کشور ثروتمند اروپا برابری می کند.

آمارهای مصرف گاز گویای رسیدن به نقطه هشدار در این حوزه است و آنطور که مسوولان اعلام کردند میزان مصرف گاز در همین بازه زمانی نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

با وجود آنکه اکنون با توجه به تکمیل تعمیرات اساسی پالایشگاه ها، بیش از 800 میلیون مترمکعب گاز فرآورش و وارد شبکه سراسری می شود، باز هم ناترازی انرژی در گاز داریم که این امر نشان می دهد، الگوی مصرف درستی در این زمینه وجود ندارد.

مصرف گاز بخش خانگی در زمستان سال گذشته 650 میلیون مترمکعب در روز و رکوردی خارج از عرف اعلام شد، این مقدار مصرف، در واقع سه یا چهار برابر مصرف استاندارد جهانی است که نیاز به الگوی مصرف درست را الزامی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف یارانه انرژی برای عده ای خاص

حذف یارانه انرژی برای عده ای خاص