مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 04:502021-11-13پزشكي

عدم تناسب مواد غذایی عامل افزایش بیماری های قلبی و عروقی و سرطان است


عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به علت الگوهای غیرمناسب و عدم تناسب مواد غذایی در سبد غذایی خانوار ما بیماری های قلبی و عروقی و سرطان در سطح جامعه افزایش یافته است.

- ایسنا/لرستان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به علت الگوهای غیرمناسب و عدم تناسب مواد غذایی در سبد غذایی خانوار ما بیماری های قلبی و عروقی و سرطان در سطح جامعه افزایش یافته است.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که امنیت غذایی بستگی به بحث تولید دارد، اظهار کرد: براساس قانون تهیه غذا بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: در این زمینه باید غذای سالم در اختیار جامعه قرار دهیم که تأمین کننده آن جهاد کشاورزی است، میزان سرانه مصرف گوشت و ماهی در ایران نسبت به دیگر کشورهای دنیا مقداری متفاوت است.

ابراهیمی با اشاره به این که بحث تراریخته ها را داریم که بحث های زیادی پیرامون آن وجود دارد، عنوان کرد: برخی می گویند این مواد غذایی سرطان زا هستند و برخی می گویند با توجه به رشد جمعیت جهان و تعداد اراضی کشاورزی نگاه های متفاوتی دارند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت کشور با توجه به مشکلات و کمبودهایی که داریم و با توجه به خشکسالی شدیدی که به ویژه سال زراعی گذشته متوجه کشور شد، آسیب دیدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تناسب مواد غذایی عامل افزایش بیماری های قلبی و عروقی و سرطان است

عدم تناسب مواد غذایی عامل افزایش بیماری های قلبی و عروقی و سرطان است