مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-11بين الملل

ایران و خرید سلاح های روسی؛ از حرف تا واقعیت


در فروش تسلیحات روسی به ایران به جز متغیرهای اقتصادی دو کشور، عوامل و زمینه های سیاسی و ژئوپلتیک و ملاحظات خاص روسیه نیز نقش دارند.

- وب سایت اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا به خریدهای احتمالی نظامی ایران از روسیه اشاره کرده و در گزارشی نوشته: خریدهای تسلیحاتی ایران از روسیه به منظور ارتقا و به روز کردن تجهیزات نظامی شاید مقرون به صرفه ترین گزینه برای تهران باشد، اما به شرطی که ایران توان اقتصادی خود را بازیافته و موانع سیاسی کنار بروند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، در این گزارش آمده است: سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفر اخیر به مسکو در اواسط اکتبر گذشته با سرگیی شویگو وزیر دفاع روسیه دیدار کرد و تایید کرد که تهران علاقه مند به خرید تسلیحات جدید روسی است.

ایران در گذشته اغلب برای تسلیحاتی که قادر به تولید آن در داخل نبود به روسیه روی آورده است، از جمله سامانه موشکی اس-300 که تحویل آن با تاخیر زیادی همراه بود.

ایران پیشتر زیردریایی های کلاس کیلو (Type 877EKM)، تانک های تی 72، خودروهای زرهی پیاده نظام BMP-2، بالگردهای Mi-17 و موشک های ضد تانک (مانند موشک های هدایت شونده 9K115-2 Metis-M از روسیه خریداری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و خرید سلاح های روسی؛ از حرف تا واقعیت

ایران و خرید سلاح های روسی؛ از حرف تا واقعیت