مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 07:302021-11-11اجتماعي

10 هزار کودک فاقد سرپرست موثر در مراکز شبه خانواده کشور زندگی میکنند


مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: 10 هزار نفر کودک فاقد سرپرست موثر در مراکز شبه خانواده زندگی می کنند.

- سعید بابایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کودکان فاقد سرپرست موثر در مراکز یا خانه های شبه بهزیستی مسئول نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است که در قانون کودک تا 18 سالگی تعریف شده است.

وی گفت: ولی سازمان بهزیستی بچه هایی را که در کنارشان بوده حتی بعد از 18 سالگی همراهی و کمک می کند تا بتوانند با وضعیت مطلوب تری وارد جامعه شوند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اولویت بهزیستی این می باشد که کودک وارد مرکز شبه خانواده نشود، خاطر نشان کرد: وقتی کودک وارد بهزیستی شود در درجه اول باید خانواده اش توانمند گشته و این باز پیوند شده و به خانواده خود بازگردد.

بابایی بیان کرد: اگر این اتفاق رخ نداد در رینگ دوم خانواده یعنی درجه های اول مانند مادربزرگ و پدربزرگ، عمه، عمو و نزدیکان درجه اول و اگر این هم مقدور نشد به فرزند خواندگی برود و اگر باز این امکان میسر نگردید به محیط های امن نگهداری سپرده شوند.

وی افزود: در این مراکز تربیت و نگهداری آنها دنبال می شود و اورا  تادوران نوجوانی و جوانی دنبال می کنیم تا بتواند از نظر شغل، مسکن حمایت بیشتری شده و وضعیت مط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار کودک فاقد سرپرست موثر در مراکز شبه خانواده کشور زندگی میکنند

10 هزار کودک فاقد سرپرست موثر در مراکز شبه خانواده کشور زندگی میکنند