مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 05:352021-11-10پزشكي

لختگی خون از عوارض نادر واکسن کروناست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین کامران زاده فوق تخصص خون و سرطان درباره لخته شده خون و دلایل ایجاد آن در بدن گفت: لخته شدن خون می تواند در عروق شریانی یا وریدی اتفاق بیفتد اگر لخته شدن خون در عروق شریانی رخ دهد دو ارگان اصلی قلب و مغز مورد هدف .

- فوق تخصص خون و سرطان گفت: لخته شدن خون در عروق وریدی موجب آمبولی ریه می شود و لخته شدن خون در عروق شریانی سکته های مغزی و قلبی را به همراه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین کامران زاده فوق تخصص خون و سرطان درباره لخته شده خون و دلایل ایجاد آن در بدن گفت: لخته شدن خون می تواند در عروق شریانی یا وریدی اتفاق بیفتد اگر لخته شدن خون در عروق شریانی رخ دهد دو ارگان اصلی قلب و مغز مورد هدف قرار می گیرند که در نهایت این لخنه شدن موجب سکته های مغزی و قلبی می شود و در صورتیکه لخته شدن خون در عروق وریدی ایجاد شود موجب ترومبوز یا آمبولی ریه می شود اگرچه این لختگی می تواند در همه ارگان های بدن مثل ران یا ساق پا ایجاد شده و پس از حرکت به سمت ریه رفته و آمبولی ریه ایجاد کند.

وی افزود: افرادی معدود در جامعه وجود دارند به صورت مادرزادی ژن های معیوبی دارند که معمولا دچار لختگی خون می شوند اما موارد غیر ارثی مثل بیماری های زمینه ای (فشار خون و دیابت)، چاقی، بیماری های بدخیم، بی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لختگی خون از عوارض نادر واکسن کروناست

لختگی خون از عوارض نادر واکسن کروناست