مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 10:052021-11-09بين الملل

اولین ماشین سبز ایران به نام آمریکا ثبت شد!


اولین ماشین سبز ایران ساخته شده در لرستان در سال 2017، در اتفاقی عجیب از ثبت پتنت بین المللی WIPO در آمریکا در سال 2020 سر درآورد.

- ایسنا/لرستان یک مخترع لرستانی گفت: اولین ماشین سبز ایران ساخته شده در لرستان در سال 2017، در اتفاقی عجیب از ثبت پتنت بین المللی WIPO در آمریکا در سال 2020 سر درآورد.

هاجر باقری طولابی، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولین ماشین سبز ایران ساخته شده در لرستان، در اتفاقی عجیب از ثبت پتنت بین المللی WIPO در آمریکا سر درآورد.

وی ادامه داد: در سال 1396 معادل نوامبر 2017 میلادی، اختراعی تحت عنوان اسپیکو، خودروی قابل تغذیه با خورشید، باد و برق در لرستان ساخته و رونمایی شد، در همین سال تیم اسپیکو که توان پرداخت هزینه های ارزی ثبت پتنت بین المللی WIPO را نداشت تصمیم گرفت یک سایت به زبان انگلیسی تأسیس کند تا با معرفی مشخصات اسپیکو و قرار دادن فیلم ها و عکس های معرفی آن به زبان انگلیسی در آن سایت، حداقل ثبت اولیه آن را انجام دهد.

باقری عنوان کرد: حال در سال 2020 شاهد ثبت یک پتنت بین المللی در آمریکا تحت عنوان self charging electric vehicles- powered by solar and wind energy هستیم.

این استادیار و عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، ادامه داد: در حالی که از سال 2017 این ایده حتی به زبان انگلیسی توسط تیم ایرانی ارائه شده بود، در سال 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ماشین سبز ایران به نام آمریکا ثبت شد!

اولین ماشین سبز ایران به نام آمریکا ثبت شد!