مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-09سياسي

بستر رودخانه های مرزی دو کشور حفظ و تثبیت می شود


با توافق نمایندگان ایران و ترکیه بستر و حریم رودخانه های مرزی بین ایران و ترکیه در چارچوب قوانین ومقررات مرزی و حقوقی بین دو کشور حفظ و تثبیت می شود.

- ، در راستای توافقات و پیگیری های دیپلماتیک صورت گرفته در خصوص تبعات ساخت دیوار مرزی کشور ترکیه بر مسیر رودخانه های مرزی بین دو کشور، نشست مشترک هیأت های فنی و مرزی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه به منظور حفظ و تثبیت بستر و حریم رودخانه مرزی برده رش چای در ارومیه برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای روز سه شنبه در این نشست با اشاره بر ابعاد فنی، حقوقی و مرزی موضوع نشست گفت: هر دو طرف به دنبال راهکارهایی هستیم که در ضمن تأمین اهداف امنیتی و انتظامی دیوار انسداد مرزی بین دو کشور، با حفظ محیط زیست منطقه، شرایط مناسبی نیز برای عبور ایمن و استمرار جریان آب در بستر رودخانه برده رش بر اساس حدود مرزی توافق شده ایجاد شود.

یاسر رهبردین با اشاره به لزوم همکاری ایران و ترکیه در لایروبی مسیر رودخانه مرزی نازلوی ارومیه، گفت: این امر می تواند در ارتقای ظرفیت منابع آبی غرب این شهرستان بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه این رودخانه آورد قابل توجه 137 میلیون مترمکعبی دارد که می تواند در توسعه کشاورزی منطقه و ارتقای معیشت این حوزه به ویژه در بین خانواده های مرزنشین مؤثر باشد، ادام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستر رودخانه های مرزی دو کشور حفظ و تثبیت می شود

بستر رودخانه های مرزی دو کشور حفظ و تثبیت می شود