مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 05:002021-11-09اقتصادي

عطر رب انار در کوچه باغ های پاوه پیچید


پاییز و فصل انارچینی که می شود بوی دود آتش اجاق پخت رب انار هم در کوچه باغ های پاوه می پیچد و باغداران پاوه ای کمر همت بسته و به همراه دیگر اعضای خانواده بساط رب انارگیری به پا می کنند.

- برداشت انار و تفکیک آن از نظر کیفیت، ترک خوردگی، کوچکی و بزرگی و.

از جمله کارهایی است که باغداران در فصل برداشت انار در پاوه انجام می دهند.

باغداران پاوه ای پس از جداسازی انارهای ریز و ترک خورده ای که مشتری پسند نیستند، رب گیری از این میوه پاییزی را آغاز کرده و غروب ها بوی رب انار در کوچه باغ ها به مشام می رسد.

دیگ های بزرگ و عده ای که مشغول دان کردن انار هستند و صدای تق تق چوب هایی که به پشت انار می خورد تا دانه ها را جدا کند، حسابی لذت بخش است.

رُب انار پاوه مثل انار تولیدی در این شهرستان طرفداران زیادی دارد و همین باعث شده باغداران این خطه، خصوصا زنان پاوه ای در این فصل سال که زمان برداشت انار است، بساط تهیه رب انار برپا کنند.

رب انار پاوه یکی از سوغاتی های منطقه اورامانات است که علاوه بر شهرهای استان کرمانشاه در دیگر نقاط کشور هم شناخته شده است.

شهروز احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه در گفت وگو با ایسنا، سطح باغات انار این شهرستان را 650 هکتار اعلام کرد و افزود: تقریبا همه باغات انار این شهرستان بارور بوده و مقادیر کمی از باغات نهال هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر رب انار در کوچه باغ های پاوه پیچید

عطر رب انار در کوچه باغ های پاوه پیچید