مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 12:002021-11-08سياسي

صنایع دستی فراموش شده همدان احیا می شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی فراموش شده این استان خبر داد.

- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با تاکید بر احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی منسوخ شده، گفت: درهمین ارتباط هنرصنعت فراموش شده "مسگری" در استان احیا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، هاشم مظاهری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولیدی مسگری استاد علی اله حاجی شفیعی در شهر قهاوند، افزود: از 267 رشته صنایع دستی شناخته شده کشور، 85 رشته آن در استان همدان فعال است که ضمن حفظ و احیای میراث نیاکان زمینه اشتغال بسیاری از مردم را نیز فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: مسگری یکی از شعبات فلزکاری است و بنابر حدس باستان شناسان در حدود سه تا پنج هزار سال قدمت دارد.

وی گفت: اولین اشیای فلزی ساخته شده به دست بشر مصنوعات مسی چکش کاری شده و کوچکی بوده که به نیمه اول هزاره چهارم پیش از تاریخ تعلق دارد.

به گفته وی، مس از همان ابتدا برای ساخت سنجاق های زینتی، مهره ها، سربنده و سایر لوازم شکار، تبر، آینه صیقلی و نیز ابزار تدافعی نظیر شمشیر، خنجر و کارد مورد استفاده قرار می گرفت که نمونه هایی از آنها در حفاری های تپه هگمتانه کشف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی فراموش شده همدان احیا می شود

صنایع دستی فراموش شده همدان احیا می شود