مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 04:452021-11-08اقتصادي

ترویج کشت های کم آب بر زرشک و سماق در اسدآباد


ترویج کشت های کم آب بر زرشک و سماق در اولویت برنامه های امسال شهرستان اسدآباد قرار دارد.

- ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: ترویج کشت های کم آب بر زرشک و سماق در اولویت برنامه های امسال شهرستان اسدآباد قرار دارد.

محمدکرم مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کشت زرشک و سماق در حال حاضر به صورت محدود و پراکنده در برخی از روستاهای شهرستان چون خنداب،چهاردولی ،چنار و ملحمدره به عنوان حفاظ باغات و حاشیه کشت می شود اما به دلیل کم آب بر بودن، ارزش غذایی بالا ،توجیه اقتصادی بودن محصول و مستعد بودن شهرستان بر آن هستیم تا در برنامه های امسال با آموزش های ترویجی کشاورزان و بهره برداران شهرستان را به توسعه کشت این دو محصول ترغیب و تشویق کنیم.

وی با اشاره به وجود پراکنده 10هکتار باغات زرشک و سماق در سطح روستاهای اسدآباد افزود: توسعه کشت دیگر محصولات کم آب بر نیز از دیگر برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی شهرستان در آموزش های ترویجی امسال پیش بینی شده است.

مرادی همچنین با اشاره به کشت پسته به عنوان یکی از محصولات کم آب بر، از وجود یک هکتار باغ پسته پایلوت در منطقه چهاردولی این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان همدان دومین استان مستعد کشور در کشت پسته شناخته شده، این میزان باغ پسته در سال جاری در این منطقه به صورت گل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج کشت های کم آب بر زرشک و سماق در اسدآباد

ترویج کشت های کم آب بر زرشک و سماق در اسدآباد