مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 16:502021-11-07ورزشي

الماس مهاجر آماده قهرمانی جهان؛ دنیای شطرنج در تسخیر نام فیروزجا


پدیده نوجوان شطرنج جهان با قهرمانی در مسابقات معتبر گرند سوییس ضمن کسب جایزه 79 هزار دلاری مسابقات سهمیه حضور در مسابقات کاندیداهای قهرمانی جهان را کسب کرد.

- گروه ورزشی جی پلاس؛ رقابت های گرندسوییس پس از 11 دور مسابقه به پایان رسید و علیرضا فیروزجا با کسب 8 امتیاز بالاتر از کاروانا نایب قهرمان جهان به مقام قهرمانی رسید.

طبق آیین نامه مسابقات دو نفر اول این رقابت ها سهمیه حضور در مسابقات کاندیداها را به دست خواهند آورد.

رقابت کاندیداها یک تورنمنت جدول بسته با حضور 8 بازیکن برتر جهان است که قهرمان آن به مصاف قهرمان فعلی جهان می رود تا بر سر عنوان قهرمانی جهان با او رقابت کند.

به این ترتیب فیروزجا این فرصت را خواهد داشت تا سال آینده در صورت موفقیت در رقابت کاندیداها بتواند در مچ قهرمانی جهان حاضر شود.

در دوره قبلی رقابت های کاندیداها یان نپومنیشی از روسیه به مقام قهرمانی رسید که حدود یک ماه بعد باید برای کسب عنوان قهرمانی جهان باید کارلسن را شکست دهد.

در صورتی که فیروزجا بتواند در مسابقات کاندیداها به مقام قهرمانی برسد و در مسابقه رودر رو پیروز شود جوان ترین قهرمان تاریخ شطرنج جهان خواهد بود! درخشش نوجوان ایرانی که دو سال پیش به دلیل برخی مشکلات تصمیم به مهاجرت از ایران گرفت به اندازه ای بود که اکنون در صدر تمام اخبار شطرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الماس مهاجر آماده قهرمانی جهان؛ دنیای شطرنج در تسخیر نام فیروزجا

الماس مهاجر آماده قهرمانی جهان؛ دنیای شطرنج در تسخیر نام فیروزجا