مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 10:452021-11-07اقتصادي

کشت «کنجد ناشکوفا» برای اولین بار در دره شهر


امسال برای اولین بار با هماهنگی مراکز تحقیقات کشاورزی خوزستان، نوع جدیدی از کنجد به نام «کنجد ناشکوفا» در شهرستان کشت شد.

- ایسنا/ایلام مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: امسال برای اولین بار با هماهنگی مراکز تحقیقات کشاورزی خوزستان، نوع جدیدی از کنجد به نام کنجد ناشکوفا در شهرستان کشت شد.

طیار فیلی از برداشت مکانیزه کنجد (توسط کمباین) در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار با هماهنگی مراکز تحقیقات کشاورزی خوزستان، نوع جدیدی از کنجد به نام کنجد ناشکوفا در شهرستان دره شهر کشت شد.

وی افزود: برداشت این نوع از کنجد در اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر به وسیله کمباین با موفقیت انجام شده و مورد استقبال کشاورزان نیز قرار گرفته است.

گیاه کنجد با نام علمی L.

Sesamum indcum از جمله گیاهان بومی ایران است که از قرن ها پیش در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر کشور کشت می شده و دارای نیاز آبی کم، گرمادوست و همچنین مقاومت زیادی به خشکی و گرما دارد.

از جمله مزایای کنجد می توان به اهمیت فراوان این محصول در توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه خشک به عنوان یک کشت تابستانه، زراعت دوم در تناوب با غلات و نباتات جالیزی و اهمیت به سزایی که در توسعه کشاورزی پایدار دارد اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت «کنجد ناشکوفا» برای اولین بار در دره شهر

کشت «کنجد ناشکوفا» برای اولین بار در دره شهر