مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 10:302021-11-07فرهنگي

آیدین آغداشلو: درمبخش 100 ساله هم می رفت باز حیف بود


در سوگ درگذشت کامبیز درمبخش نوشته است، «کامبیز درم بخش حیف شد… اگر صد سال هم عمر می کرد باز حیف می شد وقتی که از میان ما می رفت.

- آیدین آغداشلو ـ نقاش معاصر کشورمان ـ در سوگ درگذشت کامبیز درمبخش نوشته است، کامبیز درم بخش حیف شد… اگر صد سال هم عمر می کرد باز حیف می شد وقتی که از میان ما می رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ادامه دل نوشته آغداشلو برای کامبیز درمبخش فقید آمده است: هیهات که دوباره طراحی به وسعت خیال و ظرافت روح و خلاقیت طبع او در میان ما پدیدار شود… و هیهات از این خیل جلیل و گرانقدری که چنین مفت و مسلم از میان ما ناپدید شدند و رفتند و می شوند و می روند.

روزی سه بار از دوست عزیزی جویای حال او می شدم که در بیمارستان خوابیده بود و برای بازدیدکننده های پشت شیشه دست تکان می داد، و هر روز که گذشت، صحبت ما مختصرتر و تلخ تر شد تا امروز که تمام شد و ساکت ماندیم که چه بگوییم؟ و دیگر چیزی نگفتیم … 50 سال بود که همدیگر را می شناختیم، در شادی و اندوه، در شهرت و در عزل، در امید و در نومیدی.

نیازی به رد و بدل کلامی نداشتیم و می دانستیم هر چه را که می دانیم، دیگری هم می داند.

از خادمین بالابلند فرهنگ معاصر ایران بود و با چند خط و رنگ مختصر جهان اطرافش را چه آباد می کرد و جوهر معنایش را چه به سادگی به همه کس و همه جا می بخشید… سهل و ممتنع که می گفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیدین آغداشلو: درمبخش 100 ساله هم می رفت باز حیف بود

آیدین آغداشلو: درمبخش 100 ساله هم می رفت باز حیف بود