مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 08:352021-11-07سياسي

بحث تعارض منافع امری فراقوه ای است/ چه کسی ناظر قانون مدیریت تعارض منافع است؟


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بحث تعارض منافع امری فراقوه ای است و در قانون مشخص نیست که چه کسی قرار است بر چه کسی نظارت کند! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه تا تسهیل مجوزهای کسب و کار، ما نمایندگان به طور مستقیم و غیرمستقیم مشمول آن می شویم.

همچنین در بند 3 ماده 3، وظایف نظارتی پیش بینی شده که هر فردی هر میزان در هر شرکتی سهم داشته باشد و بیان نشده سهام عام یا خاص باشد، در حالی که همه افراد در شرکت ها سهم دارند.

این چه طرز قانون نویسی است؟ روش شناسی طرح دارای ایراد است.

زنگنه با بیان اینکه این نحوه قانونگذاری وهن مجلس است، تصریح کرد: نیاز است نمایندگان شیوه قانون نویسی را رعایت کنند، این طرح دارای ایرادات محتوایی و مغایر قانون اساسی و همچنین منفعت شخصی را گسترده دیده است؛ نظارت بر اجرا براساس قانون اساسی برعهده سازمان بازرسی است، اما در طرح وزارت اطلاعات و سپاه را نیز دخالت داده ایم و نظام نظارت را برهم زدیم؛ بزرگترین تعارض منافع در خود طرح قرار دارد و بحث تعارض منافع امری فراقوه ای است و در قانون مشخص نیست که چه کسی قرار است بر چه کسی نظارت کند! عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در اصل 142 قانون اساسی، بررسی فهرست دارایی ها برعهده قوه قضاییه است، اما در طرح خلاف قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحث تعارض منافع امری فراقوه ای است/ چه کسی ناظر قانون مدیریت تعارض منافع است؟

بحث تعارض منافع امری فراقوه ای است/ چه کسی ناظر قانون مدیریت تعارض منافع است؟