مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 07:402021-11-07اقتصادي

کاهش انتظارات تورمی در بخش مسکن/ثبات قیمت ها تا پایان امسال


عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان با پیش بینی تداوم ثبات قیمت در بازار مسکن برای ماه های پایانی امسال، گفت: آغاز فرآیند ثبت نام برای واحدهای نهضت ملی مسکن یکی از عوامل کاهش انتظارات تورمی در بازار مسکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، بازار مسکن پایتخت پاییز امسال را بدون تغییر و جهش قیمتی پشت سرگذاشت و قیمت هر متر مربع خانه در مهر امسال نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرد و از متری 31 میلیون و 703 هزار تومان به 31 میلیون و 631 هزار تومان رسید و افت 2 دهم درصدی را ثبت کرد.

پاییز و تابستان دو سال گذشته، قیمت خانه هم زمان با رکود، رشد می کرد و افت معاملات نیز تاثیری در توقف رشد قیمت ها نداشت.

اما کاهش 2 دهم درصدی قیمت خانه در مهرماه امسال چراغ سبزی به اجرای جدیدترین بخش از سبد حمایتی دولت در حوزه مسکن به عنوان طرح نهضت ملی است.

ماه های پایانی تابستان امسال، طرح ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی کلید خورد که این سیگنال را به بازار داد که کسری عرضه در حال جبران است و دولت برنامه جدی برای افزایش ساخت و ساز دارد.

ایرنا شهریور امسال در گزارشی پیش بینی کرد که افزایش قیمت ها در بازار مسکن در آستانه ورود به 6 ماه دوم سال دور از انتظار است و رونمایی از برنامه اجرایی طرح ساخت میلیونی مسکن نیز می تواند در تداوم این روند تاثیرگذار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش انتظارات تورمی در بخش مسکن/ثبات قیمت ها تا پایان امسال

کاهش انتظارات تورمی در بخش مسکن/ثبات قیمت ها تا پایان امسال