مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 05:452021-11-07پزشكي

این دارو قرار است اختلال بویایی ناشی از کرونا را درمان کند


مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: آسیب حس بویایی و چشایی یکی از عوارض بارز بیماری کرونا است، دارویی برای بهبود آن، - ایسنا/مرکزی مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: آسیب حس بویایی و چشایی یکی از عوارض بارز بیماری کرونا است، دارویی برای بهبود آن، در این مرکز تحقیقاتی ساخته شده است.

دکتر حمیدرضا مهاجرانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در ساخت این دارو از اسانس های گیاهان دارویی نظیر اسطوخودوس، اکالیپتوس و ترکیبات اثربخش دیگر که خاصیت آروماتراپی یا رایحه درمانی دارند، استفاده شده است.

وی افزود: همراه این دارو از روش نوروفیدبک که روشی مرسوم و تاثیرگذار است، برای افزایش سرعت ترمیم اختلال حس بویایی ناشی از بیماری کرونا و سایر بیماری های مختل کننده حس بویایی استفاده می شود.

مهاجرانی توضیح داد: آروماتراپی و نوروفیدبک در واقع راهی برای آموزش کارکرد بهتر به دستگاه عصبی و مغز است که در این روش مغز با بهبود و ارتقای فعالیت های خود، به طور غیرمستقیم می آموزد که چگونه عملکرد بهتری داشته باشد.

فعالیت های مغز در هر لحظه به وسیله سنسورهایی مورد سنجش قرار می گیرند و تلاش می شود تا فعالیت های مغز به سمت الگوهای مناسب تری تغییر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این دارو قرار است اختلال بویایی ناشی از کرونا را درمان کند

این دارو قرار است اختلال بویایی ناشی از کرونا را درمان کند