مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 05:102021-11-07اقتصادي

تغییر الگوی کشت در کردستان ضروری است


مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان گفت: تمام تلاش مجموعه جهاد کشاورزی استان،تغییر الگوی کشت از محصولات آب بر به محصولات کم آب بر است.

- حیدر مرادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در قسمت زراعت دو تعریف و اصل مهم الگوی بهینه کشت و تناوب زراعی وجود دارد، اظهار کرد: الگوی کشت، به کشت محصولات زراعی که در زمین های یک کشاورز طی یکسال انجام می گیرد، گفته می شود و می تواند الگویی برای یک زارع، روستا، بخش، شهرستان و یا یک استان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه به ترتیب کشت پشت سر هم محصولات زراعی در چندسال مختلف در یک قطعه زمین، تناوب زراعی می گویند افزود: امکان دارد که تناوب زراعی دو، سه و یا پنج ساله باشد،اما معمولاً تناوب زراعی را در اراضی آبی 10 ساله و در اراضی دیم دو، سه و یا چهارساله در نظر می گیرند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: در زراعت و به خصوص زراعت آبی، الگوی کشت یا اینکه در یک سال چه محصولاتی کشت شود تا درآمد و تولید پایدار باشد، منابع آب و خاک حفظ شده و با کمترین هزینه بیشترین تولید و درآمد حاصل شود اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: کشاورزی موفق است که به درآمد آنی و یکساله توجه نکرده، بلکه به درآمد دراز مدت توجه داشته و در زمین های خود هرساله به منظور ارتقای بهره وری آب، تقسیم نیروی کار، کاهش هزینه ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر الگوی کشت در کردستان ضروری است

تغییر الگوی کشت در کردستان ضروری است